Stránka 1 z 1

Elektromagnetický puls: Den, kdy se poroučela elektronika

Napsal: 15 črc 2022, 11:07
od CZkotas
Našel jsem zajímavý článek, sice staršího data, ale..: https://www.scienceworld.cz/clovek/elek ... nika-7121/

Když do povrchu zemského udeří elektromagnetická vlna, vyvolá vznik vysokorychlostních elektromagnetických rázových vln, které ohrožují každou část naší moderní technologické infrastruktury, jako jsou například:
● Počítače a všechny ostatní přístroje obsahující mikročipové obvody.
● Veškeré vodiče a vedení používané k přenosu elektrické energie.
● Všechna zařízení závislá na elektřině a elektronice, od bezpečnostních systémů v bankách přes lékařskou techniku v nemocnicích až po výtahy v kancelářských budovách.
● A všechna auta, vlaky, letadla a lodě..

To znamená, že přestane existovat nejen veškerá elektronika, ale také všechna elektrická energie – možná jednou provždy – protože po přenosovém elektrickém vedení pulsy doputují k transformátorům a zkratují je vyšším napětím, než jakého dosahují průměrné bouřkové blesky.

Na rozdíl od jaderného útoku je však elektromagnetický puls sám o sobě lidem zcela neškodný. Nejste-li závislí na technologických pomocnících, jako jsou dialyzátory, kardiostimulátory a podobné elektronické zdravotnické přístroje, pak jeho úder přežijete – alespoň na nějakou dobu.

Re: Elektromagnetický puls: Den, kdy se poroučela elektronika

Napsal: 15 črc 2022, 23:13
od Marťas
A bude potřeba se poohlédnout po nejbližší studánce a pro vodu si dojít pěšky, či na kole :-)
Možná by mohly fungovat starší typy spalovacích motorů? Jawa pionýr, či trabant?

Re: Elektromagnetický puls: Den, kdy se poroučela elektronika

Napsal: 16 črc 2022, 22:55
od Manas
Motory s karburátorem a indukční cívkou by mohly jet.Vozidla s alternátorem nebudou dobíjet ikdyby měli mechanické regulační relé. Zničí se diody v alternátoru.Vozidla s dynamem budou i dobíjet,pokud tam někdo nedodal elektronické regulační relé namísto původního mechanického.
Vozidla s naftovým motorem kde je mechanické vstřikovací čerpadlo.Asi do roku 90.Pak už byla řídící jednotka,váhy vzduchu,řízený jeden střik,atp.
I vozidla do roku 90 jsou vybavena elektronickým relém žhavení.Bez žhavení nenastartuje v podstatě ani v létě,pokud to není přímý vstřik-ty se dělali asi do roku 80. Je nutno žhavit přímým propojením kontaktů na relé.Silným drátem,šroubovákem atp. Asi po minutě žhavení nastartovat.Může být vadná elektromagnetická cívka pro zhášení motoru-nepůjde nastartovat.Na vstřikovacím čerpadle,vede k ní jeden drát.Velký klíč,27-32.Vymontovat,vytáhnout kolík s pružinou a namontovat.Motor potom nepůjde vypnout.Musí se přes zařazenou rychlost.
Stará Avie,starý Zetor,Praga V3S bez potíží.Mám starýho offroada v naftě,to jede kudy chci,nehledě na povětrnostní podmínky,bez zdroje elektřiny.

Re: Elektromagnetický puls: Den, kdy se poroučela elektronika

Napsal: 16 črc 2022, 23:10
od Manas
A ještě dodatek.Výpadek nenastane.Ani elektřiny,ani plynu.Je potřeba z lidí sedřít peníze,úspory,majetek.Bez dodávek uměle předražených energií by neměli jak sedřít lidi o to co ještě mají.
V podstatě je to ještě horší než samotný výpadek.